Soms komt er een project voorbij waar alles samenkomt: strategie, design, content en branding. Bike Protector is daar het perfecte voorbeeld van. Wat begon als een ambitieus idee, is uitgegroeid tot een ijzersterk merk met een krachtige positionering, een next-level website en een visuele identiteit die indruk maakt. En dat allemaal in recordtijd!
Jochem, Dion en Patrick van Bike Protector zijn specialisten in het detailen en beschermen van racefietsen, mountainbikes en gravelbikes. Met een verhuizing naar een zichtlocatie op het Middenplein in Enter én nieuwe partners aan boord, was het tijd voor een flinke upgrade. Hun vraag aan ons?
“Hoe zetten we Bike Protector sterker op de kaart en zorgen we voor maximale zichtbaarheid?”
We begonnen bij de basis: een scherpe positionering en rebranding die Bike Protector niet alleen onderscheidend maakt, maar ook exclusiever en direct de echte fietsliefhebber aanspreekt. Vanuit daar hebben we een allesomvattend pakket neergezet:
Een logo dat niet alleen eenvoud uitstraalt en strak en modern is, maar echt een verhaal verteld! De schuine lijnen in het lettertype doen denken aan de vormen van een fietsframe. En de omlijning van het woord ‘protector’ symboliseert het vakgebied van de mannen, de beste bescherming voor uw fiets!
We hebben een strakke conversiegerichte WordPress website ontwikkeld die het volledige merkverhaal tot leven brengt, van een vette brand video tot krachtige fotografie en passende content.
De unieke huisstijl van Bike Protector is doorgevoerd in zowel het interieur als het exterieur, van raamstickers tot logos in en aan het pand, en vergeet het cadeaubonnen en merchandise niet!
Bike Protector staat als een huis, en dat is niet onopgemerkt gebleven. Tijdens de succesvolle opening van het nieuwe pand was er ruime belangstelling vanuit de pers, dit leverde een mooi artikel in diverse lokale kranten op, de perfecte kans om de naamsbekendheid een boost te geven. Ook op de socials bleef de lancering van Bike Protector niet onopgemerkt, de brand video leverde veel toffe reacties op.
“Het hele project is in één keer mega goed aangepakt met een eindresultaat waar we allemaal trots op zijn.”
Op zoek naar een alles-in-één aanpak voor jouw merk? Neem contact op en we kijken samen naar de mogelijkheden!