Green Bubble

Eric en Nick zijn de eigenaren van Green Bubble. Klein begonnen in één kas, maar inmiddels hebben ze meerdere grote kassen waar alle planten op voorraad staan. Deze planten en plant-accessoires verkopen ze online, in verschillende soorten en maten en verzenden ze rechtstreeks van de kweker naar jouw huis. Zo ben je verzekerd van de allerbeste kwaliteit, superverse planten.

Green Bubble draaide in het begin op een Lightspeed website. Met onder andere de uitbreiding naar verschillende landen en nog een aantal extra functionaliteiten als wens, merkten ze al snel dat er behoefte was aan een nieuwe, gebruiksvriendelijke shop met meer unieke mogelijkheden. Dat was natuurlijk een mooie uitdaging voor ons. De nieuwe Shopify webshop heeft nu de juiste technische basis om nog meer te groeien de komende jaren. En dat in een nieuw jasje. Benieuwd? Lees verder!

Bekijk de webshop
Heb je een vraag of opmerking? Stuur gerust een Appje! 😁

Intensieve samenwerking

De samenwerking met Green Bubble ontstond een aantal jaar geleden op de Webwinkel Vakdagen. Sindsdien hebben we een intensieve samenwerking en ondersteunen we ze doorlopend met maatwerk, support en marketingvraagstukken.

Eric (mede-eigenaar Green Bubble): “Growww is een fijne partij om mee samen te werken. Ze hebben veel kennis, korte lijntjes en leveren ook resultaat.”

Tijdens de migratie van Lightspeed naar Shopify hebben we nauw samengewerkt met Green Bubble. Hoewel we fysiek verder van elkaar verwijderd zijn, vonden er veel overlegmomenten plaats.

De oude webshop in een verfrissend jasje

Voor Green Bubble hebben we een nieuw design gemaakt op basis van de huidige huisstijl. Hierdoor is de nieuwe webshop organischer, gebruiksvriendelijker, onderscheidend en meer van deze tijd geworden. In het ontwerp hebben we rekening gehouden met een aantal gebruiksvriendelijke elementen. Zo worden de categorieën getoond met een afbeelding, relatief bovenaan de website zodat de klant niet ver hoeft te scrollen. Daarnaast zijn er ook extra elementen voor content toegevoegd, om zo de klant meer informatie te geven. In de winkelmand hebben we ook extra elementen ontworpen. Bijvoorbeeld een indicator voor de verzendkosten en de upsell producten. Dit alles om de klant nog beter van dienst te zijn en te helpen bij het aankoopproces.

Na de ontwerpfase van de webshop hebben onze experts samen met Green Bubble een uitgebreide inventarisatie van de werkzaamheden gedaan, waaruit een strakke actielijst is gerold om ervoor te zorgen dat op het moment van de afgesproken deadline live kon worden gegaan. Bij ons lag, naast het design en de ontwikkeling van de nieuwe maatwerk Shopify webshop, ook de migratie van de producten en content.

Dave (online business manager Green Bubble): “De samenwerking met Growww verloopt heel soepel. Ze denken snel met ons mee. Mocht er echt iets zijn dat snel moet gebeuren, dan kunnen we altijd bellen. Binnen een dag wordt vaak alles ook opgelost waardoor wij weer snel door kunnen groeien met ons bedrijf.”

Klaar voor de toekomst

Met de nieuwe webshop wil Green Bubble helemaal klaar zijn om in de toekomst nog meer te groeien. Belangrijk hierbij was dat het natuurlijk een klantvriendelijke shop werd, waarbij bezoekers eenvoudig in staat zijn om producten te ontdekken, informatie te verzamelen en bestellingen te doen. Zo heb je bijvoorbeeld direct de keuze uit meerdere bijpassende potten op de productpagina van de door jouw gekozen plant. Passend bij de grootte van de plant. Maar ook moest er een nieuwe, technische basis worden neergezet voor groei en voor de internationale uitbreiding met Shopify Markets.

Personal Plantshopper

Green Bubble wilde meer dan alleen planten verkopen: ze wilden klanten koppelen aan de perfecte plant. Met de Personal Plantshopper kies je, door middel van foto’s, je eigen plant uit. Klik je op de productpagina van jouw gewenste XL plant naar de Personal Plantshopper, dan kom je direct in het juiste WhatsApp gesprek en worden de foto’s van jouw gekozen plant gestuurd. Ideaal toch? Wij zorgden ervoor dat de Personal Plantshopper goed zichtbaar is op de webshop, om bezoekers nog beter te helpen.

Verder groeien

Op basis van een CRO-plan blijven we in samenwerking met Green Bubble de webshop optimaliseren. Zo blijven we de gebruiksvriendelijkheid verbeteren en het conversiepercentage verhogen. Daarnaast ondersteunen we Green Bubble met e-mail- en automation marketing om meer klanten te laten terugkeren en de omzet verder te laten groeien.

Eric: “Growww blijft ons bij de online groei helpen. Zo zullen ze elke maand een aantal uur voor ons vrijmaken, zodat ze nieuwe ontwikkelingen op de website kunnen implementeren, maar daarnaast ook advies kunnen geven hoe we verder kunnen doorgroeien.”

Ook écht online groeien?

Wil jij ook écht online groeien met jouw bedrijf? Neem contact op en we kijken samen naar de mogelijkheden!