WR Bikes de weg naar succes

Ruim twee jaar geleden kwam de familie Rechterschot van WR Bikes naar ons toe met de vraag of wij hen konden helpen met hun website. Op dat moment hadden de eigenaren van de fietsspeciaalzaak nog een webshop, maar ze behaalden daar niet de gewenste resultaten mee. WR Bikes kennen we bij Growww.Today maar al te goed. Simon en Patrick zijn allebei fanatieke fietsers en staan op die manier in nauw contact met de winkel. Tijd om de rollen om te draaien en eens wat voor hen te betekenen.

Bekijk de website
Heb je een vraag of opmerking? Stuur gerust een Appje! 😁

De route aanpassen

Na een aantal sparsessies kwam de vraag naar boven: is een online shop wel de juiste weg die WR Bikes moet berijden? Past dat wel bij de doelen van de winkel? Het antwoord: nee, dat was niet de juiste aanpak. Een webshop was voor hen te onpersoonlijk. De passie voor fietsen, die de medewerkers allemaal met zich meedragen, wilden zij graag overbrengen op de klant. Een op maat gemaakt en oprecht advies was daarbij van grote toegevoegde waarde en via een webshop bereikten ze dat niet.

Daarom vervingen we de webshop door een gewone website. Het werd een middel om mensen naar de winkel te laten komen. Met behulp van SEO en SEA en het meten en analyseren van de resultaten werd de website steeds beter vindbaar. Ook maakten we het makkelijker om contact op te nemen door de toevoeging van formulieren, WhatsApp en telefoon.

Totaalpakket voor een soepele rit

In mei 2021 was het tijd om een stapje verder te gaan. We bedachten een nieuwe aanpak: we voegden functionaliteiten toe of haalden attributen weg en mixten dit tot een nieuw totaalpakket. Alles om een zo goed mogelijke match te maken tussen online en offline. Ten eerste pakten we de strategie verder aan en legden we de focus grotendeels op het merk KTM dat WR Bikes als enige in heel Nederland verkoopt. We verhoogden onze inzet op het merk in Google Ads en verzekerden daarmee een hoge vindbaarheid via KTM gerelateerde zoekwoorden. Zo hebben we online naamsbekendheid, vindbaarheid en zichtbaarheid gecreëerd op het specifieke merk. WR Bikes staat nu – volgens Google – bekend als dé KTM specialist in Nederland. Over de uitstraling van de website schonken we een nieuw, op WR Bikes afgemeten sausje. Daarmee maakten we hem zo persoonlijk en herkenbaar mogelijk. We schakelden fotograaf Dick Ruumpol in om het gezicht achter WR Bikes vast te leggen. Voorheen zag je op de website alleen fietsen op de voorpagina. Ga je nu naar de website, dan zie je de medewerkers die je in de winkel ook helpen. Ze laten zien wie ze zijn, hoe trots ze op de winkel zijn en wat ze kunnen betekenen voor de klant. Dit schept vertrouwen en sympathie, waardoor mensen uit heel Nederland graag naar de winkel in Haarle komen. Bovenop de vindbaarheid en uitstraling was het belangrijk om het aantal conversies vanuit de website te verhogen. De klant kan nu via een formulier, gelinkt aan een specifiek product, precies aangeven wat zijn wensen zijn en hij kan gelijk een afspraak maken in de winkel of een verzoek doen tot een informatief belletje. Ondanks dat de klant hiervoor wat extra moeite moet doen, leverde dit al snel meer waardevolle klanten op voor WR Bikes. Het aantal conversies op specifieke producten verdubbelde sinds de livegang van de nieuwe website in mei zelfs!

Technisch goede website

In het kort hebben we gezorgd voor een website die veel aan kan, zonder poespas. Hij zit technisch uitstekend in elkaar: er zit een goede menustructuur in, hij kan veel beelden laden zonder traag te worden en hij geeft een goed overzicht van het assortiment. Voor de website hebben we geen externe plug-ins gebruikt, maar wel alle elementen ingezet die belangrijk zijn om de winkel online vindbaar en zichtbaar te maken.

Samenwerking

Voor deze website stelde WR Bikes hun volledige vertrouwen in onze kennis en kunde. We regelden een technisch goede en aantrekkelijke website en vulden deze met passende content. We regelden de fotografie en voor de teksten kwam onze kennis van de fietswereld goed van pas. Nu de website klaar is kunnen zij eenvoudig zelf het onderhoud doen, zoals het aanpassen van prijzen of het toevoegen van producten. Verder blijven wij verantwoordelijk voor de rest, zodat WR Bikes zich kan blijven focussen op hun passie: fietsen. “Het advies van Patrick, om ons veel meer op onze passie te richten en deze ook uit te dragen op de website, is een schot in de roos geweest,” ~ Maarten Rechterschot (eigenaar WR Bikes)

Ook écht gaan groeien met jouw bedrijf?

Ook benieuwd SEO, SEA of nieuwe website voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem contact op en we kijken samen naar de mogelijkheden!