Geen poespas, dat is wat de mannen van Oogink Trilbeton zochten voor hun nieuwe website. Na het toetreden van neven Coen en Bas in het familiebedrijf, werd het volgens hen tijd voor een strakke, moderne en overzichtelijke website. Geen poespas? Dat zinnetje kennen wij maar al te goed bij Growww.Today. Goede keuze dus, om met ons in zee te gaan.
Met slechts twee of drie simpele pagina’s voldeed de vorige website van Oogink niet meer aan de huidige maatstaven. Er moest meer ruimte komen voor informatie over de producten en het uiterlijk moest geüpdatet worden. Coen vertelt: “Nadat we er met de toenmalige websitebouwer niet uitkwamen, zijn we op internet gaan zoeken naar een andere partner. De keuze voor Growww.Today was een nuchter besluit. Eerst een kennismakingsgesprek en dan beslissen: bevalt het, dan bevalt het. En dat deed het: Patrick gaf ons een vertrouwd gevoel.”
Dat onze beide bedrijven in Nijverdal gevestigd zijn was een mooie bijkomstigheid. De communicatie is gemakkelijk door dezelfde Twentse instelling. “Bovendien rijd je snel even langs om een en ander te bespreken.”
Een specifieke wens van Oogink Trilbeton was een bestekservice. De producten hebben verschillende beton- en kunststofmaten. Voor aannemers en andere uitvoerende partijen is het van groot belang om deze maten precies te weten en op een makkelijke manier te kunnen implementeren. “Dit staat beschreven in het bestek en deze documenten staan nu op onze website. Klanten kunnen deze downloaden vanaf de pagina Bestekservice of de productpagina en vervolgens in hun eigen systemen verwerken. Dat is helemaal nieuw in de branche, en onze klanten vinden het super handig.” Daarnaast wilde Oogink dat hun website niet alleen gedetailleerd en gebruiksvriendelijk zou zijn, maar ook bezoekers zou aansporen om contact op te nemen via e-mail of telefoon. “Als leverancier van totaaloplossingen hechten we veel waarde aan persoonlijk contact en meedenken met de klant.”
Actuele ontwikkelingen beïnvloeden de klantvraag. Zo merkte Oogink dat hun doelgroep steeds jonger wordt. Deze nieuwe generatie werkvoorbereiders begint haar zoektocht veel vaker via Google in plaats van mond-tot-mondreclame. Tijd om actie te ondernemen en met SEO aan de slag te gaan.
Een goed eerste gesprek legde de basis. Alle wensen werden besproken en door wat voorbeelden van de verschillende mogelijkheden te laten zien, kwamen we snel tot een concept. De mannen van Oogink hadden hun ideeën al helder voor ogen, waardoor we snel aan de slag konden. Coen: "We waren blij verrast met het eerste ontwerp. Na een paar aanpassingen stond de basis en konden wij zelf de content invullen, gezien ons specialistische werk." "Growww zorgde ervoor dat we weinig zelf hoefden. Bovendien was het fijn dat Patrick onze enige contactpersoon was. Zo hoefden we niet met Jan en alleman om tafel en bleef de communicatie duidelijk. Voor het beeldmateriaal van onze website heeft Patrick fotograaf Dick Ruumpol geregeld, die prachtige foto's maakte van ons team." Ook nu de website live is, verloopt het contact soepel via WhatsApp en af en toe een belletje. "We geven aan wat we willen en worden daarna volledig ontlast. Bij aanpassingen neemt Patrick het voortouw en zet alles snel live."
De nieuwe website van Oogink Trilbeton is strak, overzichtelijk, informatief en gebruiksvriendelijk. Dat dit zijn vruchten afwerpt op de klantenkring van Oogink Trilbeton blijkt uit de reactie van de omgeving. "We krijgen veel enthousiaste reacties van klanten op onze website. Dat is een mooi compliment. De infra is een kleine wereld en vaak wordt het netwerk gebruikt voor de aankoop van nieuwe materialen. Maar het internet speelt een steeds grotere rol. Klanten vragen nu offertes aan via de productpagina’s op onze website, en we kunnen precies zien dat die daar vandaan komen. Of ze bellen ons voor extra advies. Heel handig!"
Wil je ook een website voor jouw bedrijf en daar online mee groeien? Neem contact op en we kijken samen naar de mogelijkheden!